הקמת חנות וירטואלית באינטרנט היא תהליך לא מורכב אבל מצד שני דורש תכנון קפדני, כמו הקמה של כל חנות או עסק אחר. לא צריך להיבהל, התכנון לא עד כדי כך מפחיד, אפשר לעשות זאת מספר שלבים פשוטים שבסופם יהיה לכם חנות וירטואלית.
הקמת אתר קניות באינטרנט, מי קהל היעד ומה הוא יקנה?
לפני הקמת אתר קניות באינטרנט צריך לדעת מי קהל היעד שלנו ומה יהיו המוצרים שירכוש. במילים פשוטות יותר זה מה אתם מוכרים ומי ומאיפה יהיו הקונים. הרי לא תקימו חנות ברשת מבלי לדעת לאן פניכם מועדות, נכון? חשוב שתגדירו את עצמכם כבר בהתחלה ולא באמצע מכיוון שיש לכך חשיבות לגבי שאר הצעדים.
בניית אתר מסחר ברשת, איך בוחרים שרת?
בניית אתר מסחר וככלל אתר אינטרנט יש לבחור שרת איחסון, לרוב חברות בניית אתרים בעלות שרתים משלהן ומומלץ להישתמש בשרותיהם אך ניתן לרכוש שירותים מחברה ייעודית לאחסון אתרים. נכון, יש לא מעט שרתי אחסון חינמיים אבל כאשר מתעסקים במסחר ברשת לא כדאי להקל ראש בעניין משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא העניין של ביטחון הרכישה באשראי או באמצעות Pay Pal במידה ותרצו להכליל זאת בחנות הוירטואלית שלכם.
הסיבה השנייה קשורה למראה האתר. אתרי אחסון בחינם לרוב באים בעיצוב קבוע ו… איך לומר זאת בעדינות? לא תמיד הכי מרשימים.
חנויות ברשת: החלטות עיצוביות ושפה
אין לזלזל בחשיבות העיצוב של חנויות ברשת, אחרי הכל אין מוכר שעומד מול הלקוח, הוא מתרשם מהעיצוב. כמובן שלא צריך עיצוב מופצץ אלא במידה ושיהיה תואם את אווירת החנות. נניח שאתם מחליטים להקים אתר לקניות בגדים באינטרנט, ונניח שמדובר בהלבשה לילדים.
העיצוב יהיה צבעוני (אבל שוב, לא יותר מדי!) ומכיל תמונות וקטלוגים שונים.
רצוי לחלק את האתר לקטגוריות (לדוגמא: מכנסיים, חולצות חורף, חולצות קיץ, חצאיות וכו'…) ממש כמו מחלקות שיש ברשתות הגדולות. אבל כמו כל דבר, לבצע זאת במידה ולא ללכת לאיבוד. בדרך כלל בוני אתרים יכולים לעצב ולבנות את האתר עבורכם (והם אלו שמאחסנים גם). גם לשפת האתר יש חשיבות, השפה היא בהתאם למדינה אליה הוא מיועד. בישראל הוא עדיף להיות בעברית, אנגלית ורוסית. אם החנות היא בינלאומית ברשת, אז עדיף מספר שפות כאשר בראש ובראשונה אנגלית.
אנו באסטרטג עושים חנויות "תפורות" לדרישות הלקוח באיכות הגבוהה ביותר!
- פיתוח חנויות מסחר בארץ ובחו"ל
- ביצוע מחקר UI מקיף והבנת צרכי הלקוח
- עיצוב חכם ומעניין
- איחסון וגיבוי על שרתים מאובטחים
- מערכת ניהול תוכן מתקדמת
- בנייה אופטימאלית לקידום אורגני וממומן
- ייעןץ, עיצוב, תכנות וקידום תחת קורת גג אחת!
דוגמאות לחנויות וירטואליות שפיתחנו
פיתחנו עד היום עשרות חנויות: אתרי קופונים ודילים, חנויות לסחר במוצרים, קטלוגים, מכירת כרטיסים וקורסים ועוד. להלן קישורים למספר דוגמאות.
שירקר – חנות וירטואלית למוצרי קוסמטיקה
מועדון הורים (עיריית רמת גן) – מכירת כרטיסים וקורסים
יקב פסגות – אתר קטלוגי של יינות
בניית אתר קניות ecommerce
צרכנים העושים קניות באינטרנט מצפים היום לאתרים נוחים, מהירים ופשוטים לשימוש לצרכן אין זמן והוא רוצה לקנות עכשיו ומיד בין עם מדובר בחנות בגדים, נעליים, ספרים, תכשיטים ושאר חנויות אונליין.
אצלנו באסטרטג ניתן לבנות את כל סוגי החנויות: קופונים, דילים, מבצעים ועוד.
5 טיפים שצריך לדעת על בניית אתרים לעסקים המוכרים באינטרנט
1. קלות ונוחות שימוש באתר – מכירת מוצרים אינו תהליך קצר ובוודאי לא תהליך פשוט כמו אתר תדמית.
2. לקוחות בררנים – צריך להקפיד על קלות שימוש באתר מרגע הכניסה ועד לסיום תהליך הרכישה.
3. תלוי מחיר – במידה ולא מדובר על מותג מוכר יש לזכור שהלקוח הוא "תלוי מחיר" משמע הוא מעוניין במחירים זולים ואטרקטיביים.
4. מחירי משלוח – המחירים משתנים ממקום למקום, משקל, גודל חבילה – צריך לבדוק את הדברים לפני ולהערך בהתאם.
5. ביטחון קנייה – הקפידו שהאתר יהיה מאובטח, הכנסה של לוגויים של כרטיסי אשראי לאתר תורמים למראה בטוח למשתמש.
היתרונות בפיתוח אתר סחר מקצועי
חשיפה – מכיוון שהאתר נמצא ברשת אין גבול לכמות הלקוחות שיכולים להגיע (נצא מנקודת הנחה של הגבלנו את המשלוחים) ולכן כמות הלקוחות הפוטנציאליים עצומה פי כמה מחנות פיזית.
חסכון בעלויות – איחסון אתר ככל שיקר יהיה עלותו לרוב תיהיה פחות מחנות ממשית לכן זהו יתרון משמעותי.
דינאמיות האתר – שינויים צריך לעשות כל הזמן (עדכון מבצעים, הנחות, קופונים) כל זאת ניתן לעשות במערכות סחר בלחיצת כפתור.
עלויות תחזוקה נמוכות יחסית – הסחורה יכולה להיות במחסן בתוך הבית, לא חייבים להשקיע בכמות גדולה של עובדים (לעומת חנות פיזית).
נגישות ונוחות בקניה – ככל שעובר הזמן אנשים הופכים ליותר בטוחים בקניה באינטרנט לכן התחום גדל וצומח מיום ליום והנוחות ברכישה באינטרנט מחזקת זאת.
אמנם ישנם המון יתרונות של אתר סחר אלקטרוני מקצועי מכיוון שהכל וירטואלי ונוח אך ללא קידום מקצועי לרוב בגוגל, פייסבוק ובלוגים הסיכוי לצמיחת האתר הוא נמוך, לכן כחלק מהתוכנית מומלת להשאיר תקציב לטובת שיווק ופרסום העסק.
איך לקדם ולשווק חנות וירטואלית?
אז איך אנשים יכולים לדעת על החנות החדשה שלכם ברשת לפרסום ושיווק חנות וירטואלית בהנחה שאין לכם תקציבי ענק לפרסום בטלוויזיה וברדיו?
יש כמה אופציות שחלקן חינמיות! נתחיל עם הפייסבוק, לפתוח דף עסקי (האלו עם הלייק – Like) ולהפיץ בחברים ואולי לעשות קמפיין קטן לטובת עיבוי הלייקים.
משלוח ניוזלטרים בו תוכלו לעדכן מבצעים והנחות גם במייל. ולאלו שכן החליטו להשקיע זמן ולהיכנס לאתר שלכם לראות מה יש שם לקנות, אפשר לצרף למועדון לקוחות וירטואלי ולקבל הטבות וניוזלטרים.
עם ישראל אוהב מבצעים, נכון! עם ישראל אוהב הטבות, נכון! אבל עם ישראל לא אוהב שמנג'סים לו עם פרסומות כל שני וחמישי.
הכי נכון! לכן רצוי לשלוח מבצעים בתדירות סבירה. לא כל חצי שנה אבל גם לא כל יומיים. פעם בשבוע (אפילו שבועיים) עד חודש וחצי זה סביר בהחלט.
מלבד עדכוני מבצעים, גם ברכות יום הולדת ולחגים הן רעיון מבורך. כל אחד אוהב לקבל ברכה אישית ושובר הנחה או מתנה.
כדי להגדיל את כמות חברי מועדון החנות רצוי לצאת במבצעים לחברי מועדון בלבד. לא מעט חנויות ברשת עושות זאת, אז למה שגם אתם לא?
מסחר באינטרנט, אתר של פעילות שוטפת ועדכנית
הקמתם אתר למסחר ברשת והעסק מתחיל לרוץ. אבל תתייחסו אל העסק כאל הבייבי שלכם. יש לכם משהו חי ונושם ועליכם לשמור שימשיך לחיות ולנשום, במיוחד שמדובר באתר מכירות.
תעדכנו מבצעים, תעקבו אחר הזמנות (אולי צריך לחדש מלאי?) והכי חשוב, יש להיות עם אצבע על הדופק במיוחד שמדובר באתר שאנשים משלמים לכם באשראי.
לסיכום. החלטתם על הקמת חנות וירטואלית התקשרו התקשרו אלינו לייעוץ חינם! 054-2279950