קידום אתרים הוא אחד מאמצעי השיווק והפרסום הפופולאריים ביותר ברשת האינטרנט והוא מהווה חלק בלתי נפרד מפעילותה השיווקית של כל חברה מסחרית וכל בית עסק המעוניין לקדם את מוצריו ושירותיו במרחבי הרשת.
פעולת קידום האתר היא למעשה הגדרה כללית למגוון רחב של טכניקות ושיטות המיועדות לצרכי ביסוס האתר המקודם כמוביל בתחומו ולצרכי הנגשתו לקהל גולשים (ממוקד ורלוונטי) גדול ככל הניתן. פעולות הקידום מיושמות בין היתר באמצעות קידום ממומן במנועי החיפוש הגדולים וברשתות החברתיות ובאמצעות מה שמכונה קידום אורגני (CEO) במנוע החיפוש המוביל-גוגל. פעולות קידום אלו מבוססות בעיקר על תכנים מקצועיים המופיעים ומוזנים באתר הבית ועל תוכן שיווקי המקודם על ידי בעלי ומנהלי האתר בפלטפורמות אחרות ברשת.
על השילוב שבין תוכן מקצועי לתוכן שיווקי לצרכי קידום האתר
בעלי ומנהלי אתרים הפועלים למטרות קידום האתר ברחבי הרשת, נדרשים לשלב בין עולמות התוכן המקצועי הקשורים לתחום בו עוסק האתר המקודם לבין עולמות התוכן השיווקי אשר נועדו לאפיין את יתרונותיהם היחסיים אל מול המתחרים הפועלים אף הם במרחבי הרשת. השילוב בין עולמות התוכן המקצועי לבין עולמות התוכן השיווקי חייב להיעשות על ידי אנשי תוכן המתמחים ביצירת שפה אינטרנטית ייחודית לכל מותג, מוצר ושירות אותו הם משווקים למען לקוחותיהם.
עולמות התוכן המקצועי מבוססים בין היתר על עובדות ונתונים שונים אודות המוצר/שירות המשווק באתר המקודם, לרבות, מידע טכני, פונקציות שימוש במוצר/שירות, מחקרים וכדומה. מנגד, עולמות התוכן השיווקי מבוססים על היכולות המקצועיות של החברה או הגוף המסחרי העומד מאחורי המוצר/שירות והם משלבים בתוכם תכנים שונים כגון: המלצות גולשים, מידע אודות מערכי השירות העומדים לרשות הגולשים, יתרונות החברה וכדומה, כאשר השילוב בין שני העולמות מאפשר לבעלי ומנהלי האתר המיועד לקידום ליהנות מעולם תוכן עשיר המנגיש את כל המידע הנדרש לגולשים הנמנים על קהל הלקוחות הרלוונטי למוצר/שירות המשווק דרך האתר.
הזנת תוכן מקצועי ושיווקי באתרי האינטרנט המיועדים לצרכי קידום ברשת, הינה פעולה חיונית לכל אתר המעוניין ליהנות מזמני חשיפה ממושכים יותר ברגע הגעת הגולשים אליו ובכך למעשה לבסס את מעמד האתר (בעיני הגולשים הרלוונטיים) כאתר מוביל ואיכותי בתחומו. בנוסף, הזנת תכנים שיווקים לצד תכנים מקצועיים באתר תסייע לבעלי ומנהלי האתר לפעול באופן יעיל וממוקד יותר בכל הנוגע לקידום האתר באמצעות פלטפורמות הקידום השונות העומדות לרשותם, לרבות, מנועי החיפוש והרשתות החברתיות, ניהול קמפיינים בפורטלים הגדולים ברשת ופעולות קידום נוספות באמצעות הפצת ניוזלטרים ודברי דוא"ל.