כיום אמצעי המסחר הם מגוונים מתמיד. אם לפני 15 שנה בלבד היית צריך ללכת לחנות כדי לקנות את מה שברצונך לרכוש, היום ניתן לעשות את זה דרך האינטרנט במזגן של המשרד, והם כבר ידאגו שהמוצר יגיע אליך הביתה.
יש שיגידו כי הקמת חנות וירטואלית היא בגדר חובה לכל עסק שמחשיב את עצמו בשוק המסחר. האינטרנט תופס לאט לאט יותר מקום בחיפוש הראשוני לרכישת מוצר כלשהו ע"י הלקוחות הפוטנציאליים, ולכן חייבים להיות נוכחים שם עם אפשרות למכור מיידית את אותו המוצר אונליין. למעשה אם אתה לא שם אתה לא קיים. גם אם הלקוח יעדיף בסופו של דבר לנסוע לקנות את המוצר פיזית, הוא עדין יסתמך על הממצאים שבידיו לאחר סקר השוק האינטרנטי שלו.
כיום אין רשת גדולה של חנויות שאין לה חנות וירטואלית באינטרנט. פלח השוק הזה הפך לרלוונטי ביותר בימינו ולכן מחייב את ההסבה הזו לעסק.
הקמת חנות וירטואלית עם ממשק מושך ונוח
לאחר שמגיעים למסקנה האמיצה שצריך להקים חנות אונליין, צריך להגיע לשלב הפרקטי. חנויות אונליין בתחילת דרכן היו מסורבלות, ולכן אנשים היו מוותרים באמצע תהליך הקנייה על הרכישה הווירטואלית.
עם הזמן הדברים התקדמנו ותפסו צורה נוחה יותר שמצד אחד שמרה על אבטחת הלקוח, ומצד שני לא גרמה לו להתייאש באמצע הרכישה.
לאסתטיקה, הגישה והנוחות של החנות הווירטואלית יש משקל כבד מאוד בהצלחתה, ולכן חייבים לתת לעיצוב ונוחות דגש מקסימלי.