בין השינויים הרבים שהביא איתו עידן האינטרנט, נמצא גם כל נושא הסחר וחווית הקנייה, התחום של בניית חנויות וירטואליות החל להיפתח ונוצר שוק קניינים ברשת ומערכת מסחר וירטואלית ענפה ורחבה.
אם בעבר, לכולנו היה ברור שעל מנת לקנות פריט מסוים צריך לצאת מהבית, ללכת לחנות ולרכוש, הרי שהיום התקצר התהליך ובמרחק לחיצת עכבר אחת, ניתן לרכוש כמעט כל דבר ומכל מקום בעולם.
סוגי סחר אלקטרוני
את תחום הסחר האלקטרוני ניתן לחלק לשתי קטגוריות. הראשונה, היא סחר בין חברות (b2b).
תחום סחר אלקטרוני זה מתייחס למסחר בין חברות, בו מערכת המסחר יכולה להתבצע ברשתות פרטיות או ברשת האינטרנט.
שימוש בכלי האינטרנט במסחר בין חברות מקנה אפשרויות רבות ומקצר את תווך הזמן לביצוע העסקה. הקטגוריה השנייה, היא סחר בין חברה ללקוחות פרטיים (b2c).
תחום זה מתייחס לסחר של לקוח פרטי מול חברה, אשר בו נכנס כל נושא החנויות הווירטואליות. בעצם השימוש בכלי האינטרנט למסחר פרטי, מגדיל לנו כלקוחות את המבחר וחופש הבחירה.
היתרונות בקנייה בחנויות וירטואליות
חיסכון בזמן הוא יתרון חשוב. חנויות וירטואליות מאפשרות קנייה מהירה מהבית, ויחד עם זאת ההוצאות על נסיעה לחנויות פיזיות מתבטלות.
יתרון נוסף הוא היצע המבחר. המבחר באינטרנט הוא עצום, ניתן לקנות מחנויות וירטואליות מכל רחבי העולם ולהיחשף לסחורה מרובה ומגוונת.
יתרון אחרון חביב, הוא החיסכון בכסף. במהלך רכישה באינטרנט ניתן להיכנס לאתרי השוואת מחירים ולקנות מהספק הזול ביותר.
בנוסף לכך, חנויות רבות מוזילות מחירים בקנייה מקוונת.