אתר אינטרנט כפלטפורמה עסקית

  • מחבר:
  • קטגוריה:בלוג

כל מי שבונים אתר אינטרנט, מטרתם אחת, להיחשף בפני כמות גדולה ככל שניתן של גולשים. לאתר עסקי יש מטרה ממוקדת יותר: להניע מספר רב ככל שניתן מהגולשים לבצע פעולה, להזמין מוצר או שירות ועל ידי כך להיהפך ללקוחות.

אתר אינטרנט כפלטפורמה עסקית מיוחד ומיועד לגרום לגולשים לגלות בו עניין, לחוש, לחוות וליהנות ממה שמכונה חוויית גלישה, למצוא באתר את מבוקשם. חברת אתרים מקצועית שתבנה עבורכם אתר, אשר יהיה מוּכוון מטרה תאפשר לכם ליהנות ממנו כמכשירה שיווקי עצמתי ואפקטיבי. הוא ייהפך למנוע ולמנוף שיווקי, אשר  יבליט, יבדל וימתג אתכם.

על מנת למקסם את היתרונות ואת התועלות הגלומות באתר כפלטפורמה עסקית יש לבנות אותו באופן מקצועי ומושכל, באופן שיעניין  את הגולש ויקל עליו לבצע פעולה בחברת לבניית אתרים תדמיתיים בעלת ניסיון. על האתר לספק ערך יסודי וערך מוסף. הוא אמור לתת מענה לביקוש ואף לעורר ביקוש רדום, לדוגמה: מוצר שאינו עולה כסף רב אבל הוא משפר את איכות החיים.

הצורה והתוכן- כלים שלובים

בניית אתר עסקי שיווקי צריכה ויכולה להיעשות תוף אפיון והגדרת צרכים ורצונות, יצירת קוד, תוכן "מנצח" (במירכאות ובלעדיהן), אתר ממוקד מטרה. אתר שיהיה מקושר אל אתרים רלוונטיים לתוכן שמוצע באתר.

התוכן חשוב ביותר אבל אסור להקל ראש, חלילה, במעטפת, באריזה, בנראוּת  של האתר, בכל מה שמתמצה במלה ובמושג- עיצוב. אתר מעוצב ומושקע הוא אתר, אשר די בהצצה מהירה בחלון הראווה שלו- עיצובו של העמוד הראשון של האתר, של דף הבית שלו- כדי ליצור רושם ראשוני כלפיו. חשוב להבין, כי הגולש קצר הזמן והסבלנות לא משתהה יותר מאשר שמונה שניות לכל היותר, כפי שמוכיחים מחקרים רבים שנעשו בנושא, אם משה באתר לא מגרה אותו להשתהות בו יותר. למתכנני האתר ולמעצביו ובעיקר לכם, הבעלים של האתר, יש שניות אחדות בלבד להעביר את המסר שלכם, להצטייר כבעלי מקצוע סמכותיים ואמינים, כמי שיש להם מוצר או שירות נדרשים ברמה מעולה, ובעיקר- להניע את הגולש לפעולה. לגרום לו לבצע המרה. לרכוש את מה שאתם מציעים למכירה. להשאיר פרטים או אף לבצע את הקנייה באמצעות מנגנון סליקה מאובטח המוטמע באתר (להזכירכם- מדובר, אכן, בפלטפורמה עסקית)

קידום אורגני במנוע החיפוש גוגל

על מנת להיחשף בפני מספר גדול של לקוחות פוטנציאליים, יש למלא תנאי הכרחי לכך: הופעה במקום גבוה בעמוד הראשון של גוגל. מחקרים מוכיחים, אכן, כי רק מיעוט קטן בלבד מקרב הגולשים ממשיכים בחיפושיהם בעמוד השני של גוגל, הסמוי מן העין. גם אם לעיצוב האתר אין קשר ישיר ומיידי לקידום האתר בגוגל, ודאי שהוא מסייע לכך בעקיפין על ידי יצירת תדמית סמכותית, על ידי בניית קישורים אפקטיביים ועוד.

כאשר התוכן והעיצוב מעצימים את האפקט של האתר ואת האפקטיביות שלו, גובר הסיכוי לעניין שהוא עשוי לעורר. חשוב לדעת כי הגולש לא נשבע לכם אמונים. הוא יישאר באתר שלכם כל עוד ירגיש שהוא מוצא בו עניין והוא עשוי למצוא את מבוקשו. אתר קל לתפעול הוא תנאי בסיסי להישארות גולשים בו. כבר בתהליך בנייתו חשוב להקפיד על כך שניתן יהיה להגיע בקלות לטופס המקוון כדי להשאיר בו את פרטיכם או לבצע הזמנה.

אתר בעל תוכן מקורי, מעוצב באופן נקי ואסתטי, נעים לעין, המתעדכן לעתים תכופות ומעורר תנועה של גולשים בו הוא אתר שיקודם באופן מתמיד במנוע החיפוש גוגל. יש חשיבות מכרעת להיצמדות אל המטרה העיקרית שלשמה בעלי עסקים בונים אתר אינטרנט. הם יודעים ומבינים כי האינטרנט הוא כיום הזירה העסקית האפקטיבית הגדולה ביותר, אשר אינה נסגרת אף לרגע ומאפשרת חשיפה קבועה ומתמדת בפני גולשים בכל רחבי העולם.